21.01.10

Консервиране на портокалови корички

Преди време бабата на съпругът ми беше направила невероятно ароматен и вкусен кекс. Беше използвала портокалови корички, които си консервира сама. Обещах да споделя начина на приготвяне с вас. Портокаловите кори събирах в торбичка и държах в хладилника, докато ми остане време да ги нарежа.

410 г портокалови кори
410 г захар

Корите се почистват от бялата вътрешност /не много старателно/ и се нарязват на ситни кубчета.










Към тях се прибавя захарта и се разбъркват хубаво. Оставят се за 5-10 минути, за да овлажнеят и захарта да полепне хубаво по тях. В бурканче се слагат около два пръста от коричките и хубаво се притискат. Процедурата се повтаря до напълването на буркана, като отгоре се оставя един пръст място и се посипва със захар.












Затваря се с капачка и се прибира в хладилник. Трайността им е много голяма - баба каза, че може повече от година да стоят  :)
От това количество на мен ми излязоха тези три бурканчета:










Количеството на корите и захарта не е точно определено. Баба ги прави на око, но аз нямаше как да ги направя като нея и затова сложих захар, колкото тежат коричките. Важното е да се покрият добре със захарта, когато се размесят. 

8 коментара:

  1. Супер! Това е страшно практично и лесно!

    ОтговорИзтриване
  2. И на мен ми изглежда надеждно, а е лесно за изпълнение. Ще пробвам. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  3. Отдавна търся таква рецепта. Още лятото бях решила, че трябва да направя нещо подобно, но така и не намерих подходящата рецепта. Сега със сигурност ще пробвам твоята. Благодаря ти! Поздрави, Маги.

    ОтговорИзтриване
  4. Тони,

    аз също много се радвам на рецептата :-)

    В наше село навсякъде има портокалови и лимонени корички, затова и често ги ползвам за сладки и сладкиши.. но знам, че в родината не е така. Затова, надявам се да нямаш нищо против, мисля да добавя линк към тази рецепта тук-там из моя блог..?

    Поздрави и :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Поздравления, Тони за лесното консервиране и за това, че го споделяш с нас :)

    ОтговорИзтриване
  6. Тони,
    и аз благодаря за рецептата.
    Ще опитам и твоя вариант - харесва ми.
    Поздрав, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Толкова ме зарадва интереса и одобрението ви, момичета.
    Много ми беше криво, че не мога да намеря кандирани цитросови корички по нашите магазини. И можете да си представите каква беше радостта ми, когато баба ми каза как да си ги направя :)
    Надявам се да съм била полезна.

    Топъл и уютен уикенд ви желая :-)

    ОтговорИзтриване
  8. Дими, естествено, че нямам нищо против :)

    Хубав, вкусен и усмихнат уикенд :-)

    ОтговорИзтриване

Благодаря на всички за интереса, отделеното време и оставените коментари! Извинявам се, че не винаги успявам да Ви отговоря веднага!