27.05.10

Кифлички















600 г брашно
8 г суха мая
20 г захар /3 ч.л. с лек връх/
340 г прясно мляко
80 г растително масло
5 г сол /0,5 ч.л./

Маята се смесва със захарта и брашното, прави се кладенче и в него се изсипват затопленото мляко, мазнината и солта. Замесва се меко тесто. 
С това тесто може да се работи веднага - без да втасва. Аз го оставих 15-20 минути да "почине" и оформих кифлички. Половината направих с шоколад, а останалите с кашкавал. 
Мажат се с разбит жълтък и се пекат на 200* до готовност. 

19 коментара:

  1. Чудни са! Направо прекрасни, иде ми да си грабна няколко и да си ги хапна придружени от чаша ароматно кафенце! И това в един часа посреднощ,а представяш ли си да ги бях видяла сутринта... :)
    Вкусна и весела седмица, Тони!

    ОтговорИзтриване
  2. Задължително ще изпробвам тази рецепта! Много обичам такива леснички и непретенциозни откъм време и продукти! А пък кък само изглеждат.....! Сигурно са много вкусни!
    Поздрави: Дани!

    ОтговорИзтриване
  3. Тони,
    чудесно изглеждат - много апетитни;
    а и рецептата ми допада, особено в частта за употреба без втасване.
    Хубав и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Рецептата изглежда много лесна, може и аз някой път да пробвам :)
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Звичи ми точно като за закуска:)

    ОтговорИзтриване
  6. Хей, Тони изглеждат страхотно и аз правих кифлички скоро - но не знам кога ще успея да "видят бал свят" :)))

    Целувки и прегръдки от мен за теб!

    ОтговорИзтриване
  7. Да примлясна и аз покрай монитора тук.. ;-)

    Тони, много са изкушаващи кифличките! И ме наведоха на една идея, която ще рализирам идните дни (победата в борбата с мързела трябва да е сладка ;-))..

    Поздрави сърдечни и ведри, вкусни и доволни дни :-)

    ОтговорИзтриване
  8. Лети, много си мила! Пекох ги посред нощите, защото дъщеря ми днес е на зелено и си пожела кифлички :)

    Дани, не ги опитах, но ми казаха, че са страхотни :)

    Диди, и на мен тази част най-много ми допада :)

    Ирена, няма нищо сложно и страшно :)

    Лулу, радва ме интересът ти :-)

    Мими, ще им доиде реда и на тях :)
    И аз имам да наваксвам.

    Дими, очаквам с голям интерес реализацията на идеята :) Надявам се по-скоро да надвиеш мързела :-)

    Хубав ден и много усмихнат уикенд ви желая :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Really quick and easy, Κάθαρσις:)
    Glad you like!

    Sunny greetings and smiles :-)

    ОтговорИзтриване
  10. Записах си рецептата и ще ги пробвам някой ден :) Тъй като везната ми не е много точна, колко са приблизително в супени лъжици 20 гр. захар и 5 гр. сол?
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Mmmmmmm, semplici ma buoni!! Brava!
    Un bacione!

    ОтговорИзтриване
  12. Тони,
    а маята прясна или суха е 8 грама?
    Много изкушителни!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  13. che belli!! come sempre una super ricetta! ciao!

    ОтговорИзтриване
  14. Много вкусно изглеждат тези кифлички, Тони! Скоро търсих такава рецепта, а като се наканя да направя вече знам къде има :-))

    ОтговорИзтриване
  15. С огромно удоволствие те каня в блога си, където има награди за теб!

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря ви, момичета! Радвам се, че рецептата ви допада :)
    Оправила съм пропуските.

    Крисбал, благодаря ти!

    Хубави почивни дни ви желая :-)

    ОтговорИзтриване
  17. marsettina, sarò felice :)
    Saluti.

    Oxana, molte grazie!
    Sorridere fine settimana :-)

    Federica, grazie!
    Saluto con l'augurio di un bel fine settimana :-)

    ОтговорИзтриване

Благодаря на всички за интереса, отделеното време и оставените коментари! Извинявам се, че не винаги успявам да Ви отговоря веднага!